Monday, July 6, 2020
Saturday, June 6, 2020
Wednesday, June 3, 2020
Kodlama B - Ders 1 - Breakout oyunu
Blockly Games bilmecelerini çözerek kodlama giriş (A) seviyesini tamamlamıştık. Kodlama orta (B) seviye ilk derslerinde Breakout oyununun basit bir halini geliştirecek ve bu sayede JavaScript programlama diline eğlenceli bir giriş yapacağız.
index.html kodu
Visual Studio Code'u çalıştırdığında siyah bir ekranla karşılaşırsan şu iki yöntemden birini kullanman gerekli:
Yöntem 1: Windows start butonuna bas, arama kutusuna cmd yazıp enter tuşuna bas, açılan siyah ekranda code --disable-gpu yaz, enter tuşuna bas, Visual Studio açılır.
Yöntem 2: Her seferinde yukarıdaki işlemi yapmak istemiyorsan Windows masa üstündeki Visual Studio Code ikonuna mouse ile sağ tıkla, Properties (Özellikler) seç, Target (Hedef) kutusunun sonuna bir boşluk bırakıp --disable-gpu ekle, OK (Tamam) tuşuna basıp ekranı kapat. Şimdi Visual Studio Code ikonuna mouse ile çift tıkladığında Visual Studio Code açılır.
index.html kodu
Visual Studio Code'u çalıştırdığında siyah bir ekranla karşılaşırsan şu iki yöntemden birini kullanman gerekli:
Yöntem 1: Windows start butonuna bas, arama kutusuna cmd yazıp enter tuşuna bas, açılan siyah ekranda code --disable-gpu yaz, enter tuşuna bas, Visual Studio açılır.
Yöntem 2: Her seferinde yukarıdaki işlemi yapmak istemiyorsan Windows masa üstündeki Visual Studio Code ikonuna mouse ile sağ tıkla, Properties (Özellikler) seç, Target (Hedef) kutusunun sonuna bir boşluk bırakıp --disable-gpu ekle, OK (Tamam) tuşuna basıp ekranı kapat. Şimdi Visual Studio Code ikonuna mouse ile çift tıkladığında Visual Studio Code açılır.
Sunday, April 19, 2020
Friday, March 27, 2020
Başlangıç seviye dönem sonu değerlendirme
Engelden sakınan robotla birlikte çocuklar için kodlama ve robotiğin başlangıç seviyesini (seviye A) bitirdik. İlk 10 ders blockly games'te kod bloklarını kullanarak problem çözdük, ikinci 10 derste robotiğe ve elle kod yazmaya giriş yaptık. Videolarını hazırladığım ancak Coronavirüs salgını nedeniyle yüz yüze yapamadığımız son 3 dersi sınıfta tekrar edeceğiz. Çocuklara robotik kodlama öğretmenin faydası ve önemi için daha önceki yazıma bakabilirsiniz.
Farklı yaşlardaki farklı meziyetlere sahip çocuklar aynı şekilde ilerleyemeyeceğinden mümkün olduğunca her çocuğun dersleri kendi hızında takip etmesini sağlayacak bir sistem oluşturduk: Çocuklar ders videolarını evlerinde izliyor, yüz yüze derste o videoda anlamadıkları kısımları soruyorlar. Videoyu defalarca başa sarıp izleme şansına sahip olunuyor, sınıftaki zaman da daha verimli geçiriliyor. Anlatılanların hepsini anlamalarını beklemiyordum, yarısını anlasalar yeterliydi, maksat çocukları kodlama ve robotikle tanıştırmak ve ilgilerini çekmekti, bu hedefe ulaştığımızı düşünüyorum.
Önümüzdeki dönemde orta seviye (B) derslere başlayacağız. Yaklaşık 10 ders kodlama, 10 ders robotik olarak planlıyoruz. Orta seviye müfredatı öğrencilerin başlangıç seviyesine göre daha fazla çaba göstermesini gerektirecek, bu çaba daha ilginç problemlerin üstesinden gelebilme becerileri ile donanmalarını sağlayacak. Başlangıç (A) seviyesi derslerini de tekrar açacağız. Böylece hem yeni çocuklara yardımcı olabiliriz, hem de mevcut öğrencilerden isteyenler başlangıç derslerine tekrar katılarak bilgilerini pekiştirebilir, hatta her iki seviye dersini birden takip edebilirler.
Kişisel öğretmenlik deneyimi tek öğrenciye birkaç kez ders anlatmaktan ibaret olan benim için de öğretici bir süreç oldu. 13 çocuktan oluşan bir sınıfa ders anlatmanın zorluklarını gördüm, üstelik de ortalamanın üstünde ve motive çocuklar olmalarına rağmen. Okullardaki öğretmenlerin ne zor bir iş yaptıklarını artık daha iyi anlıyorum. Neyse ki zorluklar baş edemeyeceğim boyutlara varmadı ve sağ salim dönemi bitirdik.
Bugüne kadarki 6 aylık amatör öğretmenlik tecrübesi mevcut eğitim sisteminin handikapları, teoriden ziyade pratik bilgiye odaklanarak çocukların nasıl motive edilebileceği, sürenin nasıl daha etkin kullanılabileceği, ideal bir eğitim sisteminin nasıl olabileceği üzerine bol bol düşünmemi sağladı. Ümidim kurduğumuz hayalleri zamanla gerçekleştirebilmek...
Farklı yaşlardaki farklı meziyetlere sahip çocuklar aynı şekilde ilerleyemeyeceğinden mümkün olduğunca her çocuğun dersleri kendi hızında takip etmesini sağlayacak bir sistem oluşturduk: Çocuklar ders videolarını evlerinde izliyor, yüz yüze derste o videoda anlamadıkları kısımları soruyorlar. Videoyu defalarca başa sarıp izleme şansına sahip olunuyor, sınıftaki zaman da daha verimli geçiriliyor. Anlatılanların hepsini anlamalarını beklemiyordum, yarısını anlasalar yeterliydi, maksat çocukları kodlama ve robotikle tanıştırmak ve ilgilerini çekmekti, bu hedefe ulaştığımızı düşünüyorum.
Önümüzdeki dönemde orta seviye (B) derslere başlayacağız. Yaklaşık 10 ders kodlama, 10 ders robotik olarak planlıyoruz. Orta seviye müfredatı öğrencilerin başlangıç seviyesine göre daha fazla çaba göstermesini gerektirecek, bu çaba daha ilginç problemlerin üstesinden gelebilme becerileri ile donanmalarını sağlayacak. Başlangıç (A) seviyesi derslerini de tekrar açacağız. Böylece hem yeni çocuklara yardımcı olabiliriz, hem de mevcut öğrencilerden isteyenler başlangıç derslerine tekrar katılarak bilgilerini pekiştirebilir, hatta her iki seviye dersini birden takip edebilirler.
Kişisel öğretmenlik deneyimi tek öğrenciye birkaç kez ders anlatmaktan ibaret olan benim için de öğretici bir süreç oldu. 13 çocuktan oluşan bir sınıfa ders anlatmanın zorluklarını gördüm, üstelik de ortalamanın üstünde ve motive çocuklar olmalarına rağmen. Okullardaki öğretmenlerin ne zor bir iş yaptıklarını artık daha iyi anlıyorum. Neyse ki zorluklar baş edemeyeceğim boyutlara varmadı ve sağ salim dönemi bitirdik.
Bugüne kadarki 6 aylık amatör öğretmenlik tecrübesi mevcut eğitim sisteminin handikapları, teoriden ziyade pratik bilgiye odaklanarak çocukların nasıl motive edilebileceği, sürenin nasıl daha etkin kullanılabileceği, ideal bir eğitim sisteminin nasıl olabileceği üzerine bol bol düşünmemi sağladı. Ümidim kurduğumuz hayalleri zamanla gerçekleştirebilmek...
Saturday, March 21, 2020
Monday, March 2, 2020
Robotik Ders 9 - Cep Telefonu ile Robot Kontrolü
- HC-05 ismini değiştirme kodu
- Arduino Bluetooth RC Car uygulamasını Android telefona indir.
- Bluetooth test kodu
- Bluetooth ile robot motor kontrol kodu
Sorular:
- Ne kadar uzaktan robot kontrol edilebiliyor?
- Mesafe sensörünü (HC-SR04) kullanarak engele gelince durmasını nasıl sağlayabiliriz?
- Çizgi takiple birleştirip robot garsonun ilk halini oluştur: Sol oka basınca birinci pozisyona gidecek, sağ oka basınca ikinci pozisyona gidecek, 3 saniye bekleyip geri gelecek.
Subscribe to:
Posts (Atom)