Friday, March 27, 2020

Başlangıç seviye dönem sonu değerlendirme

Engelden sakınan robotla birlikte çocuklar için kodlama ve robotiğin başlangıç seviyesini (seviye A) bitirdik. İlk 10 ders blockly games'te kod bloklarını kullanarak problem çözdük, ikinci 10 derste robotiğe ve elle kod yazmaya giriş yaptık. Videolarını hazırladığım ancak Coronavirüs salgını nedeniyle yüz yüze yapamadığımız son 3 dersi sınıfta tekrar edeceğiz. Çocuklara robotik kodlama öğretmenin faydası ve önemi için daha önceki yazıma bakabilirsiniz.

Farklı yaşlardaki farklı meziyetlere sahip çocuklar aynı şekilde ilerleyemeyeceğinden mümkün olduğunca her çocuğun dersleri kendi hızında takip etmesini sağlayacak bir sistem oluşturduk: Çocuklar ders videolarını evlerinde izliyor, yüz yüze derste o videoda anlamadıkları kısımları soruyorlar. Videoyu defalarca başa sarıp izleme şansına sahip olunuyor, sınıftaki zaman da daha verimli geçiriliyor. Anlatılanların hepsini anlamalarını beklemiyordum, yarısını anlasalar yeterliydi, maksat çocukları kodlama ve robotikle tanıştırmak ve ilgilerini çekmekti, bu hedefe ulaştığımızı düşünüyorum.

Önümüzdeki dönemde orta seviye (B) derslere başlayacağız. Yaklaşık 10 ders kodlama, 10 ders robotik olarak planlıyoruz. Orta seviye müfredatı öğrencilerin başlangıç seviyesine göre daha fazla çaba göstermesini gerektirecek, bu çaba daha ilginç problemlerin üstesinden gelebilme becerileri ile donanmalarını sağlayacak. Başlangıç (A) seviyesi derslerini de tekrar açacağız. Böylece hem yeni çocuklara yardımcı olabiliriz, hem de mevcut öğrencilerden isteyenler başlangıç derslerine tekrar katılarak bilgilerini pekiştirebilir, hatta her iki seviye dersini birden takip edebilirler.

Kişisel öğretmenlik deneyimi tek öğrenciye birkaç kez ders anlatmaktan ibaret olan benim için de öğretici bir süreç oldu. 13 çocuktan oluşan bir sınıfa ders anlatmanın zorluklarını gördüm, üstelik de ortalamanın üstünde ve motive çocuklar olmalarına rağmen. Okullardaki öğretmenlerin ne zor bir iş yaptıklarını artık daha iyi anlıyorum. Neyse ki zorluklar baş edemeyeceğim boyutlara varmadı ve sağ salim dönemi bitirdik.

Bugüne kadarki 6 aylık amatör öğretmenlik tecrübesi mevcut eğitim sisteminin handikapları, teoriden ziyade pratik bilgiye odaklanarak çocukların nasıl motive edilebileceği, sürenin nasıl daha etkin kullanılabileceği, ideal bir eğitim sisteminin nasıl olabileceği üzerine bol bol düşünmemi sağladı. Ümidim kurduğumuz hayalleri zamanla gerçekleştirebilmek...

No comments:

Post a Comment